Traim o perioada, de cativa ani incoace, in care multi dintre noi cred ca “merge si asa”. Merge si asa sa platim x sau y, merge si asa sa traim, sa mancam, sa locuim, sa supravietuim, sa acceptam. Nu vreau sa o dam in politica si nici in alte chestiuni, vreau doar sa va scriu despre cum “merge si asa” in make-up.

De curand am fost profund dezamagita sa aflu (inca o data) ca oamenii sunt rai, indiferenti si malitiosi. Ca e mai usor sa blamezi, decat sa lauzi si ca e mai usor sa fii superficial decat sa iti dai interesul. In urma ultimului meu articol despre scaun si pozitia cocosata in care stau unii profesionisti cand se deplaseaza la cliente, am aflat ca sunt cliente care considera ca un make-up artist bun ar trebui sa stie sa machieze in orice pozitie. Pe bune?

Pe sistemul “lasa ca nu mai mergem sa ajutam make-up artistul sa urce 4 etaje ca nu ne merge liftul, ca si asa ia bani pentru ce face, nu?”. Chiar daca geanta aia are peste 10 kg de farduri si chiar daca make-up artistul sigur e trezit de la 6 dimineata si e deja la a 5 programare.

Nu as vrea sa impart lumea in doua, niciodata, dimpotriva si clientele au o groaza de lucruri de reprosat unor specialisti, dar hai sa fim seriosi si sa nu mai fim rai. Sa intelegem ca nu e un moft sa vrei sa ai scaun inalt pentru machiaj sau sa vrei cat mai multa lumina naturala cand machiezi. E normal si face parte din meseria noastra.

Da, putem sa machiem in orice pozitie cum si bucatarul poate sa gateasca intr-o padure in focul din lemne proaspat taiate. Dar uman, firesc si normal ar fi ca make-up artistul sa aiba toate conditiile pentru a realiza meseria cu succes. Lumina buna, scaun inalt, clienta intelegatoare, un pahar de apa langa (chiar daca uneori nu e timp nici de el) si fara audienta. Sa nu vina bunica, mamica sau iubitu' sa se dea cu parerea la mijlocul machiajului, sa streseze si clienta de pe scaun si specialistul cu mesaje precum “aoleo, asa o lasi?”, “aoleo, zici ca e batuta cu atat negru la ochi”, “aoleo, dar nu-i faci ceva si in coltul x?”. Stiti voi, nu va mai enumar.

Asadar, nu merge si asa. Si daca ne dorim ca ambele parti sa fie multumite, daca ne dorim ca specialistul sa fie corect, sa isi faca meseria, sa dezinfecteze, sa aiba produse de calitate, atunci si clientul trebuie sa inteleaga preturile, cerintele, nevoile si mai ales faptul ca fiecare dintre noi e pana la urma un suflet.

Pe curand!

A voastra,

Andra

on 0